• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Mest generösa banken för bolån?

Sparman

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
195
Poäng
367
Hej

Som rubriken lyder.

Vilken bank är mest generös med bolån och höga summor?

Mvh

Man kan inte säga att någon bank är generös med bolån. Det beror helt på din ekonomiska situation som inkomst, övriga lån, fast anställning etc etc. För in din inkomst, ev lån mm på bankernas sida så får du ett hum om hur mycket du får låna.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

degish

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
297
Mottagna reaktioner
121
Poäng
307
Man kan inte säga att någon bank är generös med bolån. Det beror helt på din ekonomiska situation som inkomst, övriga lån, fast anställning etc etc. För in din inkomst, ev lån mm på bankernas sida så får du ett hum om hur mycket du får låna.
Det kan man faktiskt. Vissa banker går med på en lite stramare marginal i kalkylen efter schablonkostnader. Det genererar ett lite högre bolån, ja.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 264
Mottagna reaktioner
1 099
Poäng
897
Seb var jättesnälla mot oss. Hade 270 000 kr i blanco och dom frågade inte ens om mitt lån
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Man kan inte säga att någon bank är generös med bolån. Det beror helt på din ekonomiska situation som inkomst, övriga lån, fast anställning etc etc. För in din inkomst, ev lån mm på bankernas sida så får du ett hum om hur mycket du får låna.
Vill inte låta som en besserwisser nu men jag tror nog att det är skillnad. Swedbank nekade mig på ett personligt bankmöte. En timme senare satt jag på SEBs kontor och fick allt beviljat. Samma ingångsdata etc, exakt samma förutsättningar som hos föregående bank
 

Sparman

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
195
Poäng
367
Vill inte låta som en besserwisser nu men jag tror nog att det är skillnad. Swedbank nekade mig på ett personligt bankmöte. En timme senare satt jag på SEBs kontor och fick allt beviljat. Samma ingångsdata etc, exakt samma förutsättningar som hos föregående bank

Det är lugnt... Jag får krypa till korset och erkänna att jag hade fel, även den bästa kan ha fel ibland :) Trodde faktiskt att bankerna hade blivit hårdare nu för tiden men ack så fel man kan ha ibland.
Vet att vissa banker förr var lite mer mergörliga vid belåning än andra banker. Men tydligen existerar det fortfarande. Bara till att gratulera.
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Det är lugnt... Jag får krypa till korset och erkänna att jag hade fel, även den bästa kan ha fel ibland :) Trodde faktiskt att bankerna hade blivit hårdare nu för tiden men ack så fel man kan ha ibland.
Vet att vissa banker förr var lite mer mergörliga vid belåning än andra banker. Men tydligen existerar det fortfarande. Bara till att gratulera.
Tack snälla. Hoppas du får samma hjälp som jag
 

Anie

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
26 Juni 2023
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Nu är vi i 2024 :)

Någon uppdatering?

Är det bättre söka direkt hos Nordea tex eller via Lendo? Fast de har inte så många stora banker och andra sida är det endast en UC.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 536
Mottagna reaktioner
12 911
Poäng
9 787
Nu är vi i 2024 :)

Någon uppdatering?

Är det bättre söka direkt hos Nordea tex eller via Lendo? Fast de har inte så många stora banker och andra sida är det endast en UC.

Tror aldrig jag hört om någon som gjort via lendo. Dom har väl typ 3 banker med någorlunda normala villkor i alla fall
 

Eagledus

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
16 November 2017
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
17
Poäng
62
Nu är vi i 2024 :)

Någon uppdatering?

Är det bättre söka direkt hos Nordea tex eller via Lendo? Fast de har inte så många stora banker och andra sida är det endast en UC.
Vi sökte via lendo och fick preliminärt lånelöfte av Marginalen samt Svea.
Är ju banker med lägre krav men kostar givetvis mer i månaden pga högre ränta, nu fick vi ett godkänt lånelöfte av Marginalen när alla kompletteringar hade skickats in. Har man lite sämre kreditvärdighet så kan det vara bra att ligga där tills man har ordnat ekonomin till bättre villkor
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp